בית / דעות והמלצות / האם יש דבר כזה תסמיני גמילה מקנאביס?
האם יש דבר כזה תסמיני גמילה מקנאביס?

האם יש דבר כזה תסמיני גמילה מקנאביס?

בין אם אתם מעוניינים לעשות הפסקה מהשימוש בקנאביס, אם במטרה לנקות את המערכת או בטרם בדיקות בעבודה, או במחשבה שאתה צריך להפסיק כי יש לך בעיה של התמכרות, אתה ללא ספק תוהה לגבי ההשפעות (האמתיות) של הגמילה מקנאביס.

ישנם ויכוחים האם אפשרי בכלל קיימים תסמיני גמילה וכמה חמורה ההשפעה של אותם התסמינים, שאלות שהן עדיין במחלוקת, אך בכדי לתת את העצה הטובה ביותר, אנחנו נבחן את האפשרויות.

מה הם בעצם תסמיני גמילה?

הגוף ונפש האדם יכולים לסבול מתסמיני גמילה מכל דבר מכל דבר שהגוף התרגל לקבל לאורך זמן, ולאחר מכן הוא נאלץ להספיק ולקבל. סם ההרואין, שלו תסמיני הגמילה נוראיים הבאים יחד עם הפסקת השימוש בו, תסמינים שיכולים להימשך שבועות או אף יותר, הוא בדרך כלל הסם אשר לו משווים את תסמיני הגמילה של הסמים האחרים. יחד עם זאת, סמים הם לא החומרים היחידים שיכול לגרום לתסמיני גמילה.

קפאין, סוכר, הימורים, מין, אינטרנט, קניות, דבקות דתית, מערכות יחסים, כל דבר יכול לגרום לתסמיני גמילה. הסיבה לכך היא מערכת הדופמין שבגוף. דופמין הוא כימיקל הגורם ל"הרגשה טובה" במוח. התנהגות שחוזרת על עצמו עם תוצאות חיוביות (או חיוביות מדומה) גורמת לגוף לשחרר כמות רבה של דופמין.

במשך הזמן, המערכות בגוף מפצות על כמות הדופמין שמשוחררת ללא הרף בכך שיורדת כמות הדופמין שהגוף משחרר בכל פעם. אם ההתנהגות "החיובית" לאחר מכן נפסקת, לגוף יכול להיות קושי גדול בייצור הדופמין בלעדיה, כאשר זה הבסיס ליצירת תסמיני גמילה.

תסמינים גופניים

רוב התסמינים מתחילים בתוך יום עד שלושה ימים, כאשר השיא מגיע לאחר כשבוע, וחולף לאחר כחודש לכל היותר ברוב המצבים. חלק מהתסמינים הפיזיים של הגמילה שדווחו בטווח הארוך כללו, למשתמשים כבדים של חשיש כאבי בטן, זעה, רעד, חום, צמרמורות וכאבי ראש.

כאבי בטן: התכווצויות האלה בבטן הן אינן כיף, אבל בדיוק כמו שהקנאביס עוזר לגוף בצורה יעילה עם הרפייה של השרירים, גירוי התאבון והפחתת בחילות, הפסקת השימוש לאחר שימוש מאסיבי לאורך זמן עלולה להשאיר את המשתמש עם כאבי בטן. קח כדור כנגד צרבת או כאבי בטן, מקלחת חמה או אמבטיה, ולהתחיל את היום.

זעה: בעוד אמבטיות כנראה יעזרו לפתרון הבעיה, פשוט כמו לגלי חום בגיל המעבר. דאודורנט ומיזוג אוויר יהיו החברים הטובים שלך בעת צרה.

אי יציבות: מדובר אמנם רק ברעד כללי שחולף בגוף, מומלץ להגביל את כמות הקופאין שנצרכת, ליהנות קצת מתה קמומיל, לאכול שלוש ארוחות טובות ביום, על מנת למזער את העוצמה והזמן של הרעד.

חום, צמרמורות: לחשוב על כך כעל שפעת קלה, פשוט ללבוש שכבות.

כאבי ראש: זה נקרא טיילנול. אם ישנה רגישות לאור, אז כנראה שעדיין יש צורך במשקפי השמש הכהות שרכשת במטרה שיסתירו את העיניים האדומות.

סימפטומים פסיכולוגיים

בעוד סימפטומים פיזיים בדרך כלל חולפים במהירות, תוך כמה שבועות, הסימפטומים הפסיכולוגיים יכולים להימשך זמן רב יותר. הם יכולים לכלול חרדה, עצבנות, דיכאון, חוסר מנוחה, נדודי שינה, עייפות, תיאבון מופחת, וירידה במשקל.

חרדה: לאחר השימוש בקנביס במטרה להרגיע במשך זמן רב, אתה הולך צריך ללמוד להתמודד עם החיים בדרכים אחרות. עלולה להתרחש חרדה חברתית כאשר האדם היצירתי והשנון שהיה כבר לא שם. אל תהפוך למתבודד, צא לבלות עם חברים שכבר הזנחת, השתדל להימנע ממצבים חברתיים שדורשים גם שתייה חריפה. פעילות גופנית היא דרך מצוינת לעודד את שחרור הקנבינואידים הטבעיים של הגוף שלך, אננדמיד. אננדמיד הוא המקור הגבוה ל"היי" אותו חשים רצים.

מצבי רוח: התאמן, בדגש על מאמץ פיזי, למשל, שק חבטות או הרמת משקולות יכולים לעזור, אבל גם כדורי מתח, שוקולד, הימנעות מיותר מדי קפאין, ומדיטציה הן דרכים מצוינות כדי לעזור עם עצבנות. אני מכיר הרבה אנשים שמוצאים דרך להקל באגרסיביות במטווח ירי, ושחרור כל התסכול שעצור. אני לא מציע לאף אחד עם בעיות של כעס ואגרסיביות לרכוש אקדח, אבל אם זה כבר חלק מהחיים שלך, ללכת על זה … אבל רק על מטרות, בסדר?

אי שקט: הבעיה החמורה ביותר של מעשן סיגריות לשעבר היא שפתאום יש מה לעשות עם הידיים. עכשיו אתה יושב על הספה ולא יכול להתמקד בסרט, חייב לשמור בעצבנות על המצית שלך שהוא כבר לא שם. תה קמומיל, מדיטציה, סודוקו, ממתקים וטיולים ארוכים. מצא פעילות שמשאירה את הידיים שלך עסוקות ואתה תהיה בסדר.

נדודי שינה ועייפות: מרגיש מנומנמים ומתקשים להתמקד? שום דבר לא גורם לך לישון כמו בול עץ בעבר? נסה מלטונין, ולהימנע מקפאין בסוף היום, או לבהות במסך כשעה לפני השינה. מין נמרץ וטוב הוא גם דרך שכדאי לנסות וגם אם זה לא עובד. (זה יעבוד, האמן לי.) להשתדל ולאכול נכון לפני השינה, לקחת מולטי ויטמין, לבצע פעילות גופנית מוקדם ככל האפשר באותו היום. להקדיש זמן לשמונה שעות שינה טובות, ועד מהרה אתה תתרגל לכך, אבל אם כל השאר נכשל, תלך לרופא שלך ותגיד לו לתת לך כדורים שאינם ממכרים שיעזרו לשינה.

 

 

תיאבון / הרזיה מופחתת: אתה עלול להיות מופתע כמה פחות קלוריות אתה צורך ללא המאנצ'ים והנשנושים, להתחיל לאכול ארוחות טעימות שמעוררות את החושים, צבעים בהירים וניחוח מעורר תיאבון, ובין הפעילות הגופנית המוגברת והתזונה מבוקרת, אתה יכול פשוט ליהנות הזמן שלך מקנאביס… לפחות קצת.

סיכום 

בסופו של דבר תסמיני גמילה מקנאביס מתרחש עבור חלק מאנשים, ובזמן שזה די מבאס, גמילה מסיגריות גרועה הרבה יותר, וסוכר, כן כן גמילה מסוכר, עדיין קשה יותר. כל מי שהתגייס לצבא יודע על מגבלות התזונה בטירונות, על ההשפעה הקשה שיש לגמילה מקפאין וסוכר בשבועות הראשונים. המפתח הוא פעילות גופנית ולהישאר עסוק. כל למשל אחרי גמילה ארוכה, שקית של סוכריות תגרום ללב שלך לדפוק מהר כמו סוס מרוץ, כוס אחת של קפה תשאיר אותך עם כאב ראש גם שעות לאחר מכן שתפוג ההשפעה וכך, גם השימוש הראשון בקנאביס לאחר הפסקה ארוכה יהיה טוב יותר מאשר ההרגשה שהייתה לך כאשר השתמשת באופן קבוע.

מקור

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסיף/י תגובה

Scroll To Top